Silne subjektívna recenzia filmu Varieté

Speváčky Christina Aguilera a Cher mám zaradené v hudobnom šuplíku „pop", na ktorom nemám nálepku „určite nie", ale ani „určite áno". Keď sa moja milá pozvala na muzikál Varieté s oboma menovanými v hlavných úlohách, zobral som to tak, že to bude určite lepšie, ako ľubovoľná telenovela. A bolo. A ešte ako! Som fanúšik muzikálu a kabaretu obzvlášť, takže táto recenzia bude všelijaká, len nie objektívna.

Príbeh je postavený na klasickom americkom klišé: človek „milión" sa rozhodne uspieť vo veľkom svete. A keďže sme v Amerike, tak sa mu to samozrejme podarí. Alice (Ali, Christina Aguilera) pracuje v bistre kdesi v zapadákove. Rozhodne sa uspieť ako speváčka a tanečníčka vo veľkom svete Los Angeles. Od začiatku do toho ide naplno.

Koľko stojí lístok do L.A. ?

Spiatočný?

Si robíte srandu. Samozrejme, že jednosmerný.

Ubytuje sa, zoberie noviny a poďho po inzerátoch, hľadajúcich nové hviezdy šoubiznisu. Chodí, inzeráty postupne škrtá ... až zrazu zbadá svoj vysnený podnik. Kabaret, Varieté, Burlesque ... Odpoveď uvádzača na jej otázku „Toto je striptízový bar?" odštartuje množstvo zväčša podarených bonmotov. Ali sa rovno spýta, komu sa v tomto podniku treba zapáčiť, aby sa dostala na vysnené pódium. Tak spoznáva Tess (Cher), majiteľku klubu. Keď ju slušne vyhodia dverami („Zlatko, nechaj svoje číslo, my sa ti určite ozveme") vlezie späť oknom skutočne originálne. Využije krátku nezhodu obsluhy baru, zoberie do rúk tácku a začne obsluhovať. Samozamestná sa. Ak by ste chceli natočiť lepšie motivačné video pre uchádzačov o zamestnanie, tak to už sa vám nepodarí J

Tvorcovia fimu sa na nič nehrajú. Má to byť muzikálová zábava v dobrom tempe. Divák od začiatku vie, ako to dopadne. Že z Ali bude hviezda a od začiatku je jasné aj to, v náručí ktorého fešáka skončí. Prúd hudobných a tanečných čísel je vynikajúco dopĺňaný vtipnými dialógmi, dej (áno, tento muzikál má aj dej) odsýpa v dobrom, akurátnom tempe. Pre mňa bolo prekvapením, že až na jeden skutočne oslí mostisko, po ktorom tvorcovia presúvajú Ali do bytu vybraného fešáka, je príbeh plne uveriteľný.

Ak chcete silou mocou o niečom pri sledovaní muzikálu rozmýšľať, skúste si tipnúť, akým spôsobom sa k dobrému koncu dostane problém hrozby exekúcie (zadlženosti) klubu. Euroval neprichádza do úvahy, a aj tak na dlhové problémy nefunguje; v šarmantného úradníka Agentúry pre podporu a rozvoj amerického dekadentného umenia by nikto neuveril a fintu s objavením dedičstva po strýkovi z východnej Európy ešte v Holywoode nezačali používať J Ostáva to teda na vnútornej sile a dôvtipe hlavných hrdiniek.

Ak vám filmové muzikály typu Mamma Mia, či Chicago nehovoria nič; či nebodaj takéto filmy radi nemáte, tak Varieté nie je film pre vás. Ak naopak muzikál a kabaret máte radi, práve ste našli ďalší špičkový kúsok tohto žánru. Alebo povedzme len chcete pred ťažkou úlohou, či ťažkým obdobím počuť, že to určite zvládnete a potrebujete dávku pozitívnej energie. Muzikál neprináša žiadne negatívne emócie, aj skoro-zápornému hrdinovi je na konci oznámené, že „nie si zlý, akurát nie si ten pravý".

Technická poznámka:

Na dnešnom prevedení kina mi vadí, že aj keď si zaplatím nie malú sumu za lístok, otravným reklamám sa nevyhnem. Tiež vyrušovanie ostatnými návštevníkmi kina patrí k tomu, čo ma odrádza. Ale najmä kvalita obrazu a zvuku sa mi zdá lepšia v kine domácom. Toto však nie je prípad tohto muzikálu. Obraz bol ostrý, jasný. Zvukové prevedenie bolo tiež na vysokej úrovni. A tak nahlas by som si to doma asi pustiť netrúfol.

Tibor Pospíšil

Tibor Pospíšil

• Počet článkov:  305
  •  |
  • Páči sa:  4x

Léta už tajím svoji příslušnost,k zemi co vyměnila hrubost za slušnost,bo se mi nelíbí morální předlohy,čili papaláši hrající si na Bohy. ...Upřímně řečeno trochu teskno mi je,že nám stačí DEMO-Demokracie.ˇ(c) Tomáš Klus Zoznam autorových rubrík:  Menej štátuTúlavé zápiskyÚvahyFinancieFinančná poradňaZábavná logikaNebuď ovcaSúkromnéNezaradené