Úskalia marketingového uprednostňovania nových klientov

Autor: Tibor Pospíšil | 13.6.2013 o 14:07 | (upravené 13.6.2013 o 15:24) Karma článku: 19,15 | Prečítané:  7003x

Mnohí poskytovatelia služieb silne preferujú nových klientov pred existujúcimi. Reklamy veľmi nesledujem, ale reklamu ČSOB, ktorá ponúka novým klientom k bežnému účtu chytrý telefón, alebo tablet som si všimol. Som klientom tejto banky a ich marketing, z môjho pohľadu úplne nelogicky, poslal túto marketingovú správu aj mne. Okolnosti chceli, že tým prispeli k môjmu rozhodnutiu využívanie ich služieb obmedziť.

Chytrý telefón aj tablet mám a som s nimi spokojný. Nie som materialista a hromadenie zbytočných zariadení len preto, že sú „zadarmo" mi je cudzie. Ale červík pochybností proste nepustí. Pozrel som si teda tú marketingovú ponuku a zistil som, že nový klient, ktorý sa zaviaže používať služby ČSOB v podobnom rozsahu, ako ich používam dnes ja, dostane v cene chytrý telefón, prípadne tablet. So službami banky som bol spokojný, ale napíšem pravdu, nasrdilo ma to.

Nasrdenie prešlo, bol by som na to celkom zabudol, ale čo čert vedľajších účinkov nechcel:

Pípla mi SMS-ka z ČSOB s nepríjemnou správou. Moja kreditná karta bola z bezpečnostných dôvodov zablokovaná. Stalo sa mi to už druhý krát, prvý krát mi žiadna SMS-ka neprišla, zablokovanie som zistil až pri neúspešných pokusoch platiť kartou. Navštívil som pobočku, kde mi vysvetlili dôvod zablokovania a uistili ma, že novú kartu si budem môcť vyzdvihnúť o týždeň.

Nuž ale, moja lojalita k banke bola ich vlastným marketingom naštrbená. A tak som viac-menej ako pokus pozrel do internet bankingu inej banky, ktorej služby využívam. A čo nevidím: v záložke platobné karty je ponuka predschválenej kreditky. Klikol som na tlačítko „prijať ponuku". Žiadne papierovanie, pretože ide o čisto internetovú banku. Pár klikov stačilo a o doslova o pár (dva) dní mi poštár priniesol novú kreditku.

Ešte stále by to v ČSOB dokázali zachrániť. Ale dnes je 13.-teho, asi nemali svoj deň. Bol som si prevziať svoju obnovenú platobú kartu. Kartu síce našli, ale PIN kód ešte nedorazil. A tak som namiesto prevzatia obnovenej karty podpísal žiadosť o je zrušenie.

 

Bankové služby na Slovensku fungujú na trhovom princípe. A ja som dnes zažil tú neviditeľnú ruku trhu, ktorá ma odbremenila od zbytočného rozčuľovania sa nad neschopnosťou poskytnúť službu v požadovanej kvalite. A pracovníci marketingu ČSOB, ktorým tento blog venujem, v ňom možno nájdu inšpiráciu pre svoje budúce marketingové kampane.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?