Na trasu Praha/Bratislava – Dubaj vstúpil nový hráč, aerolinka z Dubaja, nízkonákladová odnož prémiovej leteckej spoločnosti. Vstup na trh v tomto prípade znamená zverejnenie cenníka. V ktorom na začiatku figurovali len ceny za flexibilné (s možnosťou zmeny) letenky s „normálnou“ cenou. Políčka s cenami za termínovo fixné letenky boli prázdne.
Približne v piatok sa v týchto políčkach objavila cena 82 eur za jeden smer, 164 eur za spiatočnú letenku. Cena viac než konkurencieschopná. Z Prahy ale lieta aj lokálna česká konkurencia a tá reagovala okamžite podlezením, či minimálne dorovnaním ponuky.
Arabi však svoj vstup do cenovej šarvátky nezvládli. Ceny z Prahy boli uvádzané v českých korunách, ale ich účtovný systém nedokázal prijať platbu kartou v tejto mene. Problém sa dal zo strany zákazníka vyriešiť nie zrovna krátkym telefonátom priamo do Dubaja na zákaznícku linku. Čo mnohých potenciálne cestujúcich odradilo, resp. sa proste nepodarilo.
Platby v eurách za letenky z Bratislavy však fungovali. A tak mnohí kupujúci dali prednosť odletu z Bratislavy, však z Moravy je to sem aj tak bližšie. Avšak tých, čo chcú, či potrebujú letieť z Prahy vohnala chyba rezervačného systému v Dubaji priamo do náruče českej lokálnej konkurencie. Predstavte si, že ste už rozhodnutí cestovať a kúpa letenky skončí na úplne poslednom kroku, platbe. Keďže výmena informácií na internete je v podobných prípadoch blesková, stačilo nákup letenky proste presunúť na rezervačný systém konkurencie.
Zaujímavé bolo (je) aj pokračovanie. Aerolinka zo zálivu svoje nízke ceny komplet stiahla, kým česká lokálna konkurencia ich stále drží. Však nabudených zákazníkov je zrejme stále dosť.
Aj keď v podstate „o nič nejde“, zaujímal by ma pohľad z druhej strany. Ako sa vlastne tvoria ceny v takto prudko konkurenčnom prostredí, keď je potrebné na konkurenciu reagovať okamžite, sviatok, či noc nevynímajúc. Ak by ste nebodaj mali informácie z tejto strany, neváhajte ich dopísať do diskusie. Alebo kľudne aj osobne mailom.