Neoprávnene zúčtovanú platbu Zuno riešiť nebude

Autor: Tibor Pospíšil | 7.3.2015 o 9:37 | (upravené 7.3.2015 o 10:08) Karma článku: 7,18 | Prečítané:  2148x

Malo by to byť tak, že platobná karta je služba tretej strany, ktorá kupujúcemu a predávajúcemu zabezpečí istý stupeň ochrany pred prípadným nekorektným konaním toho druhého. Banky z každej transakcie platobnou kartou získajú istú pomernú časť. Takto získané prostriedky by mali používať nielen ako odplatu za vydávanie kariet, zúčtovanie transakcií, ale aj na riešenie situácie, keď sa jedna zo strán (väčšinou predávajúci) nezachová korektne. U kariet Zuno banky sa na túto poslednú funkciu radšej nespoliehajte.

Cez na prvý pohľad profesionálny rezervačný portál som si rezervoval a vopred zaplatil ubytovanie na Srí Lanke. Zaplatil som kreditnou kartou Zuno a prostriedky mi boli odúčtované do pár dní. U exotickejších rezervácií to zvyknem robiť tak, že dva-tri týždne pred termínom ubytovania kontaktujem priamo ubytovacie zariadenie s otázkou, či moju rezerváciu majú a môžu mi ju potvrdiť.

Zo Srí Lanky som dostal negatívnu odpoveď. Kontaktoval som rezervačný portál, sľúbili nápravu. Keď ani po pár dňoch penzión moju rezerváciu nebol ochotný uznať, v súlade s platnými podmienkami som rezerváciu cez portál zrušil. Komunikoval som aj cez on-line chat na stránke aj týmto spôsobom (okrem mailu) mi bolo potvrdené, že v súlade s podmienkami dostanem zaplatenú sumu späť na kartu.

Žiaľ, ubehli dva týždne a peniaze späť na kartu nedorazili. Ostávala teda posledná možnosť: reklamácia transakcie kartou u Zuno banky. Jasne som do reklamácie identifikoval transakciu a pýtal som sa, čo ešte potrebujú odo mňa doložiť, aby začali konať proti nekorektnému partnerovi. Pretože tu nešlo len o mojich 180 dolárov, tu išlo o to, že z môjho pohľadu niekto prevádzkuje podvodný spôsob podnikania.

Odpoveď zo Zuna prišla obratom: vraj tie peniaze už mám späť na karte. S odkazom na úplne inú vrátenú sumu od úplne iného predávajúceho. Zopakoval som teda reklamáciu a identifikoval problémovú transakciu ešte raz.  

Asi po dvoch týždňoch od reklamácie som dostal mailovú správu od rezervačného portálu, že sa veľmi ospravedlňujú, že mali technické problémy s refundáciou a že mi prostriedky zo zrušenej rezervácie pošlú do pár dní. Myslel som si, že je to reakcia na moju reklamáciu v Zuno banke. Peniaze mi skutočne boli vrátené. V tú chvíľu som bol veľmi spokojný zákazník Zuno banky.

Celé sa to otočilo včera, keď som si v e-maily našiel odpoveď od Zuno na moju druhú reklamáciu. Opäť sa v nej odvolávali na úplne nesúvisiacu spätnú transakciu, ktorou mi peniaze vrátil úplne iný predajca. Proste v Zune za tých pár týždňov neboli schopní si ani len moju reklamáciu preveriť v zozname platieb. A tak to paradoxne dopadlo tak, že ako serióznejší partner z toho vyšiel internetový portál zo Srí Lanky, ako banka, ktorú vlastní vraj prestížna rakúska banková skupina Reiffeisen.

Pre korektnosť dodávam, že u Zuno banky som už raz reklamoval oveľa väčšiu sumu, ktorú mi v zahraničí bankomat nevydal, ale zaúčtovaná mi bola. Síce to trvalo viac, ako mesiac a musel som sa ozývať pravidelne, ale náhrady som sa nakoniec dočkal. Aj keď o poplatok za výber z bankomatu, ktorý som späť nedostal, som už nemal silu sa hádať.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?