Neobviňujem nikoho, za svoje rozhodnutia nesiem v plnej miere zodpovednosť ja sám. V podstate sa necítim poškodený. Zo spokojného zákazníka Sky som sa stal spokojným zákazníkom Austrianu :) Akurát ten blbý pocit. Že vyznenie správ v médiu je v príkrom rozpore s mojou zažitou skutočnosťou. Je skutočne náhoda, že obdobie zvýšeného počtu negatívnych správ o Sky sa kryje s obdobím razantne zvýšeného počtu spamu (zo skutočne zaujímavými ponukami) od Austrianu?
Nechcel by som zostať len pri konštatovaní, že Karolov rozhovor s hovorcom Sky bol podľa mňa silne angažovaný. Chcem napísať, čo by som si o danom probléme chcel vo svojich novinách prečítať ja.
Cestovateľské služby si mnoho ľudí zabezpečuje objednávkou cez internet. Platí sa zvyčajne platobnou kartou. Za starých (pre letecké spoločnosti) dobrých čias to bolo tak, že platba klienta putovala od sprostredkovateľa platieb (zabezpečuje platby kartou cez internet) priamo na účet leteckej spoločnosti. Minimálne v USA je bežné, že majiteľ kreditnej karty môže odmietnuť uhradiť položku na zozname platieb, ak mu príslušná služba nebola poskytnutá. Zaplatíte letenku, ale let zrušia. Reklamáciu podáte svojej banke, tá vám čiastku neodčíta (alebo vráti) a viac sa nestaráte. Keď začali mať americké aerolinky ekonomické problémy, sprostredkovatelia platieb previedli platbu za letenku na účet leteckej spoločnosti až po dátume letu, až po odsúhlasení účtu za kreditnú kartu jej majiteľom. Z ekonomického hľadiska to bol veľmi zásadný zásah (dramaticky ovplyvnil peňažné toky) do hospodárenia leteckých spoločností. Sky Europe nie je prvou spoločnosťou, ktorá sa týmto dostala do problémov. A žiaľ sa nedá vylúčiť, že nebude ani prvá z tých, ktoré práve z tohto dôvodu svoje pôsobenie na trhu ukončia.
Na Slovensku však z nejakého dôvodu platí len časť o sprostredkovateľoch platieb. Peniaze má skutočne sprostredkovateľ platieb, nie SkyEurope. Ale zákazník svoje peniaze od banky nedostane. Majiteľ bežnej platobnej karty nemá možnosť odmietnuť dotyčnú položku (za zrušený let) z výpisu ku kreditnej karte. Prečo je to tak? Prečo odpoveď na túto logickú otázku k technickej stránke problému nenájdem vo svojich novinách?
Ako spotrebiteľ využívam internetové objednávky dosť často. Nemám ako si úplne overiť serióznosť poskytovateľa služieb. Preto by mi (v zahraničí vraj bežná) funcionalita platobnej karty veľmi vyhovovala. Ale na Slovensku mám túto možnosť len u tzv. prestížnej platobnej karty. A tou na stránke Sky nezaplatíte :) Prečo výhodu systému platby až za poskytnutú službu na Slovensku poskytovatelia finančných služieb neprenášajú až na klienta? Ale toto sa v našich médiách nedozviete. Nevyvolá to totiž dostatočne záporné emócie potrebné pre cielenú vysokú čítanosť.