reklama

Príjemne prekvapený nízkou volebnou účasťou

Porazení ľavičiari budú znižovať význam VÚC podobne, ako porazená ČSSD po voľbách do senátu ho navrhla zrušiť. Ja naopak v nízkej volebnej účast vidím pozitívum. Aj keď prináša nemalé nebezpečie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Voľby do VÚC boli takmer bez volebnej kampane. Voliť teda išli len tí, ktorí sa o dianie aktívne zaujímajú a nie je im treba vysvetľovať. Netreba ich nákladne presviedčať. Proste majú svoj názor bez ohľadu na množstvo reklamných plôch či počet kortešačkových "besied" s kandidátmi. Podľa môjho názoru je to tak správne. Chvála Pánu Bohu už nejaký čas žijeme v spoločnosti, kde sa každý môže realizovať podľa svojich predstáv a politika ho v tom obmädzuje oveľa menej, ako tomu bolo v minulosti. Že by bolo dobré, keby takých obmedzení bolo ešte menej? Veru áno, ale kto chce posúvať politiku týmto smerom, môže to robiť celkom legitímne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

A tak je podľa mňa veľmi dobré, že veľká väčšina spoluobčanov strávila volebný deň v hyper, super marketoch, či iných chrámoch konzumu. Je to ich voľba. Voľba, ktorú, a nie je tomu zase až tak dávno, v minulosti nemali. Ja sa o svet (aj o politiku) okolo seba zaujímam, preto som voliť bol. Do volebnej miestnosti ma priviedla paradoxne očakávaná nižšia volebná účasť, pretože tým pádom môj hlas dostal väčšiu váhu. Môj hlas zrazu nemusel súťažiť s hlasmi tých, ktorí sa o politiku zaujúmajú raz za štyri roky vďaka marketingovému masírovaniu pomocou stoviek miliónov korún. Môj hlas súťažil s hlasmi tých, ktorí majú svoj názor a o dianie sa aktívne zaujímajú. Aby ste ma nepochopili zle. Ja neodsudzujem tých, ktorí volili v hypermarketoch. Akurát ma troch mrzí, že oni si neuvedomujú, že tiež volili. Že oni si tiež slobodne vybrali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Pretože rizikom nízkej volebnej účasti je to, že sa po nej začnú aktivizovať tie názorové skupiny, ktoré svoj názor nevedia presadiť v riadnej, férovej volebnej súťaži. Začnú sa pasovať za reprezentantov väčšiny, ktorá voliť nebola. Nič proti občianskym združeniam a podobným organizáciám, či "neziskovkám". Pokiaľ sa angažujú v bežnom živote a snažia sa vykonávať niektoré funkcie, ktoré štát vykonávať nevie, respektívne vykonáva veľmi neefektívne. A že takých funkcií veru je! Problém nastáva vo chvíli, keď sa tieto organizácie začnú svojvoľne pasovať za zástupcov nejakej časti verejnosti. A začnú mať jasné politické ciele. Prestane ich zaujímať činnosť samotná, začnú sa zaujímať o ovplyvňovanie činností iných. Začnú sa zajímať o moc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Parlamentná demokracia je zastupiteľská demokracia, založená na delegovaní istej časti zodpovednosti na delegátov, ktorí sú zvolení v súťaži. V riadnych, demokratických a spravodlivých voľbách. Nezáleží na tom, koľko ľudí svoje právo voliť využije. Tento systém nie je dokonalý. Ale problémom nie je systém samotný. Problémom je výrazná snaha skupín, ktoré nevedia svoj názor v tejto súťaži presadiť. Nevedia o jeho správnosti presvedčiť dostatočný počet svojich spoluobčanov. A tak sa začnú vyhlasovať za zástupcov tých pasívnych. Čo je ešte horšie, oni začnú v spoločnosti šíriť blbú náladu. Rozširujú názory, že jednotlivec nemôže nič ovplyvniť, aby tých pasívnych bolo čo najviac. A paradoxne im vodu na mlyn naháňa aj normalizácia situácie v spoločnosti, keď už nie je potrebné, aby sa každý angažoval v politike. A preto ja mám obavu o to, aby raz pravda a láska nezvíťazili nad zdravým rozumom a demokratickým usporiadaním spoločnosti.

Tibor Pospíšil

Tibor Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  305
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Léta už tajím svoji příslušnost,k zemi co vyměnila hrubost za slušnost,bo se mi nelíbí morální předlohy,čili papaláši hrající si na Bohy. ...Upřímně řečeno trochu teskno mi je,že nám stačí DEMO-Demokracie.ˇ(c) Tomáš Klus Zoznam autorových rubrík:  Menej štátuTúlavé zápiskyÚvahyFinancieFinančná poradňaZábavná logikaNebuď ovcaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu