reklama

Platobné karty, s ktorými môžete mať v zahraničí problémy

Ak ste si doteraz mysleli, že s medzinárodnou platobnou kartou, označenou logom kartovej asociácie (Visa, Mastercard a podobne) si vyberiete hotovosť, či zaplatíte v ľubovoľnej krajine v bankomate, či elektronickom terminále, ktorý karty danej asociácie prijíma, nemusí to byť vždy pravda. Oslovil som väčšinu bánk, pôsobiacich na Slovensku. Ponúkam zoznam tých z nich, ktorých „medzinárodné" platobné karty nie sú až tak medzinárodné, ako je toto slovo bežne chápané.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Som priaznivcom elektronických platieb a platobných kariet zvlášť. Zároveň rád cestujem a vítam skutočnosť, že moja platobná karta, vydaná k účtu v banke na Slovensku, platí po celom svete. Aspoň donedávna som si myslel, že to tak funguje. Vystúpil som z lietadla v Bangkoku a našiel vhodný bankomat. Vaša transakcia bola zamietnutá. Našiel som bankomat inej banky. Výsledok rovnaký. Pre takéto prípady mám viacero platobných kariet a nosím so sebou aj záložnú hotovosť, takže nič tragické sa nestalo. Po návrate domov som sa však v našich bankách zaujímal, či používanie kariet v zahraničí má skutočne obmedzenia a aké obmedzenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém som mal s výberom v bankomate a vyrozumel som, že obmedzenia sa týkajú práve výberu z bankomatu.


Tatrabanka

Obmedzenie v suvislosti s pouzitim kariet v bankomatoch maju nastavene niektore krajiny v ramci Ameriky, Afriky a vychodnej Azie. Blizsie informacie je mozne ziskat osobne v pobocke banky alebo prostrednictvom kontaktneho centra Dialog.

Takže s medzinárodnou platobnou kartou od Tatrabanky si vyberiete v bankomatoch v Európe a Austrálii. Aj keď by som sa radšej nespoliehal na to, že si vyberiem napríklad v Albánsku, či Kosove.

Radu, že bližšie informácie je možné získať osobne, alebo prostredníctvom kontaktného centra Dialog považujem za bezcennú. Jednak túto odpoveď som dostal od kontaktného centra Dialog, ale hlavne ja mám záujem o medzinárodnú platobnú kartu. Pretože napríklad pri poslednej ceste do Bangkoku som sa nie z vlastnej vôle ocitol na letisku v Karáčí (Pakistan) a na letisku v Abú Dabí som strávil oveľa viac času, ako bolo naplánovné. Takže v realite cestovateľ nikdy nevie, kde bude prístup k svojim prostriedkom potrebovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Zuno banka

Toto je banka, s ktorej kartou som mal problém v Bankgkoku.

Radi by sme Vás informovali, že obmedzený výber z bankomatu v zahraničí je v nasledujúcich krajinách:

Bolívia, Belize, Columbia, Ekvádor, Honduras, Nicaragua, Panama, Peru, Venezuela, Argentína, Brazília, Bulharsko, Chile, Costa Rica, El Salvador, Francúzska Guiana, Guatemala, Gyuana, Mexico, Paraguay, Rumunsko, Suriname, Uruguaj, Kambodža, India, Indonézia, Izrael, Kórea. Laos, Malajzia, Papua Nová Guinea, Filipíny, Srí Lanka, Taiwan, Thajsko, Vietnam, Burma, Dominikánska republika, Jamajka, Kuba, Bahamy, Haiti, Puerto Rico, St. Kitts - Nevis, Dominica, Barbados, Trinidad a Tobago, Nový Zéland.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška obmedzenia transakcie je na 150 EUR denne. Uvedené obmedzenie platí pre výbery z bankomatu v Strednej a Južnej Amerike a tiež krajiny v Oceánii. Toto obmedzenie sa týka výlučne transakcií, ktoré sú realizované iba načítaním magnetického prúžku na KARTE.

Z vlastnej skúsenosti môžem napísať, že v Bangkoku sa mi z bankomatu nepodarilo vybrať ani tých 150 eur.


Platobné karty Tatrabanky a Zuno banky sú teda pre cestovateľa nepoužiteľné.

mBank

našimi kartami je možné platiť aj vyberať hotovosť kdekoľvek na svete, v termináloch a bankomatoch označených logom Visa. V prípade rizikových krajín, ako napríklad Južná Amerika alebo Ázia, môže dôjsť k situácii, že obdržíme od spoločnosti Visa informáciu o podozrivej operácii, na základe čoho kartu dočasne blokujeme a telefonicky kontaktujeme daného klienta. Ak nám potvrdí, že operáciu vykonal, kartu odblokujeme a môže ju ďalej používať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto vyjadrenie znamená, že ak máte aktivovaný skutočne medzinárodný (o tom nižšie) roaming, môžete bez problémov mať telefón po celý čas na príjme a budete zdvíhať (a platiť za prijaté) všetky hovory, problémom s medzinárodnou kartou mBank sa pravdepodobne vyhnete.


Unicredit bank

Od tejto banky som odpoveď na moje otázky nedostal. Z vlastnej skúsenosti s kreditkou tejto banky môžem napísať, že platí podobné vyjadrenie, ako v prípade mBank. Platil som touto kartou v POS terminále v McDonalde v USA a kartu mi zablokovali. Pretože som sa potreboval vyspať, telefón som si vypol a pracovníci banky sa mi nedovolali. Kartu sa mi podarilo odblokovať už počas pobytu na základe telefonickej žiadosti.


Platobné karty mBank a Unicredit bank sú pre cestovateľa použiteľné v prípade, že dokáže byť neustále na príjme a potvrdiť, že transakcie uskutočnil skutočne on.


Prima banka

Dovolte, aby sme Vas informovali, ze Prima banka vydava k uctom medzinarodne platobne karty Maestro/MasterCard, ktore je mozne pouzit vsade, kde je uvedene logo Maestro/MasterCard.
Samotne zrealizovanie transakcie vsak zavisi od viacerych faktorov (napr. danej krajiny, obchodnika, nastaveni POS terminalu a pod.), a preto nie je mozne potvrdit, ze platobna karta bude akceptovana pri kazdej transakcii, ktoru bude klient realizovat.


Čo v skutočnosti znamená táto šalamúnska formulácia, netuším. Ak máte platobnú kartu z tejto banky a chcete ju využiť aj mimo EÚ, odporúčam sa informovať a žiadať presnejšie stanovisko.


Od týchto bánk som dostal vyjadrenie, že výbery z bankomatov sú bez obmedzení a platby v POS termináloch závisia od nastavení u daného obchodníka, t.j. mimo dosahu banky, ktorá kartu vydala:

Slovenská sporiteľňa, VÚB, Sberbank, OTP banka, ČSOB


Tieto banky som oslovil, ale žiadnu odpoveď som nedostal:

Unicredit bank (tu mám vlastnú skúsenosť, popísanú vyššie), Poštová banka.


Mnohí majú nastavenú SMS notifikáciu o transakciách platobnou kartou, či iných pohyboch na účte. Pri používaní platobnej karty v exotickejšej cudzine sa vám môže stať, že budete kontaktovaní pracovníkmi banky. A ak sa vám nedovolajú, môže to znamenať aj to, že platobnú kartu zablokujú. Preto je dobré vedieť, že ani medzinárodný roaming nie je až tak medzinárodný, ako by to mohlo zdať. Keď budete pred cestou kontrolovať roamingové pokrytie vášho mobilného operátora, nezabudnite, že rozdiel v pokrytí môže byť závislý aj od toho, či používate predplatené, alebo faktúrované služby.


Želám vám mnoho šťastných ciest do rôznych kútov našej Zemegule a čo najmenej problémov. Ktorým sa vám podarí vopred vyhnúť možno aj s využitím informácií, ktoré ste našli v tomto mojom článku.

Tibor Pospíšil

Tibor Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  305
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Léta už tajím svoji příslušnost,k zemi co vyměnila hrubost za slušnost,bo se mi nelíbí morální předlohy,čili papaláši hrající si na Bohy. ...Upřímně řečeno trochu teskno mi je,že nám stačí DEMO-Demokracie.ˇ(c) Tomáš Klus Zoznam autorových rubrík:  Menej štátuTúlavé zápiskyÚvahyFinancieFinančná poradňaZábavná logikaNebuď ovcaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu