Cez na prvý pohľad profesionálny rezervačný portál som si rezervoval a vopred zaplatil ubytovanie na Srí Lanke. Zaplatil som kreditnou kartou Zuno a prostriedky mi boli odúčtované do pár dní. U exotickejších rezervácií to zvyknem robiť tak, že dva-tri týždne pred termínom ubytovania kontaktujem priamo ubytovacie zariadenie s otázkou, či moju rezerváciu majú a môžu mi ju potvrdiť.
Zo Srí Lanky som dostal negatívnu odpoveď. Kontaktoval som rezervačný portál, sľúbili nápravu. Keď ani po pár dňoch penzión moju rezerváciu nebol ochotný uznať, v súlade s platnými podmienkami som rezerváciu cez portál zrušil. Komunikoval som aj cez on-line chat na stránke aj týmto spôsobom (okrem mailu) mi bolo potvrdené, že v súlade s podmienkami dostanem zaplatenú sumu späť na kartu.
Žiaľ, ubehli dva týždne a peniaze späť na kartu nedorazili. Ostávala teda posledná možnosť: reklamácia transakcie kartou u Zuno banky. Jasne som do reklamácie identifikoval transakciu a pýtal som sa, čo ešte potrebujú odo mňa doložiť, aby začali konať proti nekorektnému partnerovi. Pretože tu nešlo len o mojich 180 dolárov, tu išlo o to, že z môjho pohľadu niekto prevádzkuje podvodný spôsob podnikania.
Odpoveď zo Zuna prišla obratom: vraj tie peniaze už mám späť na karte. S odkazom na úplne inú vrátenú sumu od úplne iného predávajúceho. Zopakoval som teda reklamáciu a identifikoval problémovú transakciu ešte raz.
Asi po dvoch týždňoch od reklamácie som dostal mailovú správu od rezervačného portálu, že sa veľmi ospravedlňujú, že mali technické problémy s refundáciou a že mi prostriedky zo zrušenej rezervácie pošlú do pár dní. Myslel som si, že je to reakcia na moju reklamáciu v Zuno banke. Peniaze mi skutočne boli vrátené. V tú chvíľu som bol veľmi spokojný zákazník Zuno banky.
Platobné karty, s ktorými môžete mať v zahraničí problémy
Celé sa to otočilo včera, keď som si v e-maily našiel odpoveď od Zuno na moju druhú reklamáciu. Opäť sa v nej odvolávali na úplne nesúvisiacu spätnú transakciu, ktorou mi peniaze vrátil úplne iný predajca. Proste v Zune za tých pár týždňov neboli schopní si ani len moju reklamáciu preveriť v zozname platieb. A tak to paradoxne dopadlo tak, že ako serióznejší partner z toho vyšiel internetový portál zo Srí Lanky, ako banka, ktorú vlastní vraj prestížna rakúska banková skupina Reiffeisen.
Pre korektnosť dodávam, že u Zuno banky som už raz reklamoval oveľa väčšiu sumu, ktorú mi v zahraničí bankomat nevydal, ale zaúčtovaná mi bola. Síce to trvalo viac, ako mesiac a musel som sa ozývať pravidelne, ale náhrady som sa nakoniec dočkal. Aj keď o poplatok za výber z bankomatu, ktorý som späť nedostal, som už nemal silu sa hádať.