Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo je SME zaujaté proti SkyEurope? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

vobec nereagujes na to, co som napisala, ale tvrdosijne opakujes jedno a to iste: urobil z hovorcu debila, urobil odporneho cloveka... znovu ti vravim: hovorca z toho vysiel prave tak, ako sa sam prezentoval, a prevaznej vacsine ludi to bolo dost jasne. a uz si sa dost znacne zamotal do toho svojho odporu. teraz, ak spravne chapem, si si namiesto rozhovoru objednal clanok o tom, ako sa pouzivaju kreditky.
natasa.holinova
Mila natasa,
budem vecny, ale nebude sa ti to pacit. Jednotkou informacie je slovo a clanok ma spolu 471 slov. Z toho 307 (65%) je venovanych kartam, 85 (21%) slov su "konspiracne" teorie a vety s nimi suvisiace, ako si ich ocitovala vyssie. Tvoje prispevky - kartam sa na moj popud dodatocne venujes v jednej vete. Zvysok su reakcie na veci mimo clanku, alebo to malo obsiahnute v tych 21%. Takze teraz k tvojej vete, na ktoru som reagoval: "tvoj clanok je postaveny na niekolkych logickych chybach.". Nie, toto tvrdenie nie je pravdive. Clanok je zo 65% postaveny na vysvetleni fungovania platieb cez kartu. Je dokonca prinosny, co na blogoch byva skor vynimka. Teraz sa pozri, co som ti napisal v prvom prispevku - okrem cisel je to identicke s tymto. Tvoja spravna (a naozaj logicka) argumentacia mohla vyzerat napr. takto. Tibor, pises "Je skutočne náhoda, že obdobie zvýšeného počtu negatívnych správ o Sky sa kryje s obdobím razantne zvýšeného počtu spamu (zo skutočne zaujímavými ponukami) od Austrianu?". Nezamyslel si sa nad tym, ze zamienas pricinu a nasledok - jedna z najcastejsich chyb pri logickom uvazovani? Nie je to nahodou tak, ze SkyEurope sa nedari a Austrianu by sa ulavilo, keby tu uz neboli? Nie prave preto ponuka vo vyssej miere akciove lety, aby SkyEurope konecne dorazil? Pozri, ja sa nechcem s tebou hadat o nicom - mas pravdu, ze tento clanok zavana kvoli tym par vetam bulvarom a je nekorektny. Lenze je to blog, mensinove a SUBJEKTIVNE medium, citat to bude minimum ludi a verit tomu este ovela menej. Naproti tomu K.Sudor je profesionalny redaktor, velmi citany, mal som rad jeho rozhovory od zaciatkov, ale proste tieto dva (s p. Varjanovou a Kikom) mi prisli ako agitacia portalu staznosti s pouzitim mena SkyEurope. Uz som to napisal 3x, nemyslim si, ze to spravil naschval, proste to tak vyslo. U mna tym ale body stratil, pretoze si nedal na to pozor.
slavo006
<< < 1 2 3 4

Keby aj tak bolo, ze si nedal

Sudor pozor, o com pochybujem, ale dobre... Preco mu vycitat, ze to tak vyslo, ak pan hovorca posobil nedoveryhodne, ba dokonca, ako tu nizsie citam, niekto je plny radosti, ze sa po polroku dockal satisfakcie... Ved je to na zufanie, aby som obetoval cas v boji s prepravcom, ku ktoremu vraj treba byt korektny (to nikto nepovedal, ale citim to z reakcii oponentov). Vari sme sa zblaznili, ked niekomu vycitame akoze agitaciu, ked to tak vyjde, ze opravnene poukazuje na nieco, co nie je s kostolnym poriadkom? Je normalne, ze zakaznik sa ocitne v pozicii, kde to nevzdal a dnes je rad? A co maju robit ludia, ktori sa nevedia branit? Ja viem, v zmysle mojej vlastnej logiky, niekde vyssie, maju smolu, rovnost neexistuje, ale preco podporovat seriozny postup proti firme, ktora zneuzije kazdu slabinu? A zdaleka to nemusi byt iba SkyE. Ved prave pre nich su tu noviny a zurnalisti. Oni podavaju pomocnu ruku, zasobuju argumentami. Ak by sme sa vsetci dokazali uspesne branit, ak by fungovala spravodlivost co i len v zakonnom zmysle, nie ako nieco, co citime v dusi, Sudor and co by boli potom zbytocni.
 

 

mily slavo,
nemas tantoraz pravdu v tom, ze vecnost sa mi nebude pacit, lebo je to prave naopak.
netvrdim, ze 65 % obsahu netvoria slova o kartach. ked vravim, ze je "postaveny na logickych chybach", mam na mysli nieco ine - prave ten ramec alebo premisu, ak chces. pospisilovym vychodiskom boli prave tie body, ktore som kritizovala a na ktore som nedostala odpoved:
1. zle medium zhovadilo hovorcu,
2. zle media ovplyvnuju spotrebitelske spravanie neziaducim sposobom.
keby totiz nebolo sudorovho rozhovoru s kikom, tento clanok na blogu by nevznikol, ved je priznanou reakciou nan. preto som to sformulovana tak, ze je postaveny na tomto a tomto.
prosim ta, prezrad mi jednu vec: co ti vadi na tom, ze priestor dostali obidve strany? ved z rozhovoru s kikom mohlo pokojne vyplynut, ze portal staznosti je zly a sky je dobre. praveze by bolo opravnenou namietkou od kohokolvek, ze priestor dostala len varjanova a sky sa nemalo ako branit.
 

 

Odpoviem ti len na tvoju otazku, k zvysnym bodom sa mi opakovat uz nechce. Ten priestor, ktory dostali obe strany, nebol podla mna rovnaky. Marianna si poskypovala v pohodicke s Karolom nad rannym cajom a Kika - no, ten sa poriadne zapotil. Univerzalne moudro je, ze Kika ma maslo na hlave a tak ho Sudor dotrhal jak vcerajsie noviny. Lenze on ho netrhal kvoli meskajucim platbam! To je to, co mi vadi. Nicil ho preto, lebo ignoruje staznosti.sme.

Naozaj nikoho z vas nezaujima, o kolkych ludi naozaj ide? Kolko penazi im SkyEurope dlzi? Nikto z vas nechce vidiet rozmer problemu (objem nevyplatenych penazi) v porovnani s tym, kolko je okolo toho kriku?

Myslim, ze tuto diskusiu si precitalo iba zopar ludi a jej vysledky aj tak absolutne nezodpovedaju usiliu, ktore sme tu vsetci vynalozili. Vdaka za pokec a snad sa stretneme nabuduce pri teme, kde budu nase nazory blizsie :)
 

slavo

nestiham reagovat na vsetko, co pises, mozno neskor, pripadne zajtra, ked budem mat viac casu (nebol som doma dva dni), takze sa ospravedlnujem.
.
teraz len jedna poznamka - nikoho som netrhal. bol som z principu tvrdy a bol by som taky ku kazdemu, pokial viem, ze jeho spolocnost porusuje zakony. svoju argumentaciu som (okrem ineho) postavil na (podla mna) selektivnom pristupe skyeurope k mediam (lamparen na markize verzus staznosti.sme.sk). mal som obist tento do oci bijuci fakt? len aby mi niekto nevyhodil na oci, ze som k hovorcovi prilis tvrdy?
.
preco by som mal niekoho trhat za meskajuce platby? hovorca dostal priestor, aby to vysvetlil. urobil tak a kazdy si o tom moze mysliet to, co chce, nemam dovod to riesit. dodavatel voci skyeurope neplnil zavazky, skyeurope ich neplnil voci klientom, tam je podstata. respektujem klientov, ktorych to vnimaju tak, ze dovody ich nemusia zaujimat. uz len preto, ze za vyber toho nespolahliveho a darebneho dodavatela je zodpovedny skyeurope, nie klienti. rovnako respektujem tibora alebo teba, ktori mate opacny nazor (hoci tym ospravedlnujete spolocnost, ktora si autonomne - teda ide o chybu skyeurope - vybrala za partnera niekoho, kto skodil jej klientom).
.
problem je v uplne inej veci - v pristupe spolocnosti k mediam. obvinenia typu "nadrziavas portalu staznosti.sme.sk, lebo je to sucast sme", ktore zaznievali v diskusiach, neberiem, lebo je to blbost. marianna varjanova je posledna, ktora by chcela, aby som jej nadrziaval len preto, ze je kolegynou. rozhovor cez skype som s nou robil vyhradne preto, ze kvoli jednemu rozhovoru (pocas vianocneho obdobia) nemalo zmysel cestovat na vychod slovenska. ide tu o princip - hovorca pouzil jasny argument "k mediam sa spravame rovnako, konkretne staznosti klientov v nich nikdy nebudeme rozoberat". ta lamparen to vyvracia (a nielen ta). ze ako jedina z archivu markizy zmizla prave tato konkretna relacia, je neskutocna zahada. ze zmizla prave pocas autorizacie, mi dviha obocie. ze mi hovorkyna markizy uz niekolko dni neodpovedala na oficialny dotaz - ktory si (po tom, co som jej telefonoval) vyziadala mailom - aky je oficialny dovod, mi je viac ako podozrive. voci skyeurope nepocitujem zast. ale kym budu jej klienti doplacat na to, ze nedodrziava zakony, budem sa ako novinar pytat aj za nich, hoci riskujem, ze budem donekonecna pocuvat nezmysly typu "zamer, austrian, peniaze..." a ine blablabla.
 

 

snad hej. tu sa totiz, bohuzial, nezhodneme. maj sa
 

skúsim ešte raz

hovorca povedal, že peniaze klientov si drží spracovateľ platieb až do doby uskutočnenia letu, pretože sa obáva, že Sky let zruší a klient si bude peniaze nárokovať (logicky myslené vo svojej banke). Takže už hovorca naznačil možnosť, ako sa k tým peniazom dostať. Aké sú zvyklosti (zatiaľ žiaľ asi len v zahraničí). V tomto momente by som očakával od novinára, aby išiel po tejto linke, pretože vedie po ceste, ktorá zabezpečí vyššiu istotu vrátenia peňazí klientovi, ktorémiu zrušia let. Keby však Karol išiel po tejto linke, musel by dať aspoň čiastočne za pravdu hovorcovi (že peniaze klientov má skutočne niekto iný). A to Karol nemal v pláne. Ja z toho cítim zadanie, ako malo Sky v SME vyznieť, nie snahu nájsť cestu, ako vylepšiť situáciu (hoci len budúcich) klientov Sky.
.
Howgh.
 

upresnenie

hovorca nepovedal dôvod, prečo si spracovateľ ponechal peniaze. Ale novinár by si mal takúto vec zistiť, pretože je to klasický problém low cost airlines, ktoré sa dostali do problémov. V US v EU aj inde.
 
Hodnoť

 

Dobry den pan Pospisil, aj ja som mal problem s refundom platby i ked nakoniec musim pochvalit Sky, ze ked som to ani po polroku nevzdal, konecne abosolvoval cely postup reklamacie a upozornil ich, ze dalsim krokom je urad na ochranu spotrebitela, platba dorazila temer nadzvukovou rychlostou aj s ospravedlnenim na moj ucet.
Ja som mal trosku specificku situaciu, kedy som posielam platbu na ucet v uni credit banke. Neviem kto je majitelom uctu. Vidite vsak nejaky technicky problem v tom aby to nemohol byt priamo Sky, hm?
 

nemám väzby na Sky

neviem, kto vlastní účty, kde chodia peniaze priamo (nie cez kartu, ale priamo prevodom). Ja som len čítal (v odborných zahraničných ekonomických médiách), ako vo všeobecnosti funguje ekonomika low cost airlines. A aký je súvis s hlavným platobným kanálom, kreditnými platobnými kartami.
.
Čo môžem vrele odporučiť ak využívate internetové služby vzdialených a v podstate neznámych subjektov: pýtajte sa v bankách na tú špecifickú vlastnosť kreditky. Ak tie služby využívate veľmi často a riziko sa vám zdá už privisoké, kúpte si taktú katu (hoci na SK je to len prestížna a preto veľmi drahá). Samozrejme sa snažte maximálne využívať také služby, kde zaplatíte až po poskytnutí služby.
.
A treba si zapamätať hlavné: niečo za niečo. Ak low cost airlines ponúka rádovo lepšie ponuky, ako stabilné aerolinky, niečo za tým bude. Niečo znamená vyššie riziko. Tak funguje biznis. Je to normálne. Treba sa prispôsobiť a akceptovať to. Spokojne lietať za super ceny a po prvom-druhom probléme sa snažiť dosiahnuť krach poskytovateľa ... nuž to nie je imho racionálny prístup ...
 

 

tibor, co je to za karta?
 

Diners Club

Tam to funguje zo zásady tak, že každá Tvoja reklamácia sa považuje za opodstatnenú a preto Ti peniaze za reklamované transakcie nestiahnu. Ja s tým skúsenosť zatiaľ chválabohu nemám, ale kolega býval v hoteli, oni od neho chceli zaplatiť v hotovosti a napriek tomu vygeneovali aj kartovú transakciu. Dodal potvrdenku, že to zaplatil v hotovosti a nikto sa viac na nič nepýtal.
.
A takto to podľa mojich info funguje aj u klasických (Visa, EC/MC) platobných kariet. Akurát nie na Slovensku. Resp. zrejme len pre vybaných klientov. Totiž ako pozerám na reakcie Slovákov ohľadne oprávneností reklamácií, tak sa zas až tak tým bakám nečudujem, že to u nás neposkytujú. To by museli poriadne rozšíriť reklamačné oddelenia :))
 

 

dakujem za info
 

 

Suhlasim s vami v tom, ze low-cost znamena nizsi standard pri poskytovani sluzieb. Vsak preto som ani velmi neprotestoval ked sme pristavali a skoro nam odtrhlo podvozok ... Takisto ani vtedy ked som nedostal zadarmo obcerstvenie... Ale myslim, ze low-cost automaticky neznamena to, ze pri extra platbe svoje peniaze neuvidim kym nepohrozim a ze operatorky si budu zo mna robit "dobry den" a vyzadovat vypis z mojho uctu. Takisto to neznamena, ze ak poslem mail na staznosti@sky.com automaticky ide do kosa.
Inak myslim, ze za tym, ze nemaju vlastny ucet moze byt aj objektivny dovod. Ak totiz nemaju vlastny uctovny system integrovany s letiskovym, zrejme musia ist cez 3 stranu E-clearing, ktora na tom profituje. Som zvedavy ako z takejto zavislosti vedenie firmy vykorculuje ;-)
 
Hodnoť

Problém subdodávateľa

Sky má problém so svojim subdodávateľom. Zákazníci sú však neoblomní. Oni majú zmluvný vzťah so Sky, nie so subdodávateľom.
.
Gazprom má problém so svojím subodávateľom, Ukrainou. Zákazníci sú však neoblomní. Napriek tomu, že majú zmluvný vzťah s Gazpromom zlý je subdodávateľ.
.
Dva totožné problémy (so sobdodávateľom). Slovenský spotrebiteľ však používa dva diametrálne odlišné spôsoby videnia. Paradoxne napriek tomu, že v prvom prípade vedie cesta skutočne cez subdodávateľa. Cesta, v zahraničí bežne používaná, logická a legálna.
.
Prečo banky na Slovensku neposkytujú v plnom rozsahu "sprostredkovateľskú" službu, ktorá by zákazníkov Sky ochránila? Pretože trhové zákony. Pretože ponuka saturuje dopyt. Slovenskí spotrebitelia požadujú angažovaný postoj médií. Nepotrebujú riešenie, potrebujú vidieť toho "správneho" zlého na kolenách ... Tak preto
 

 

Nechcem byt zaujaty voci Sky Europe, ale mam dva pohlady a oba su negativne.
Pohlad prvy - svagrina sa snazi vydolovat uz 3 mesiace platbu zo Sky. Je horucim zemiakom a vzdy sa dovola inemu operatorovi.
Pohlad druhy - kolegyna je manzelkou pilota v Sky Europe. Naposledy sme sa o tejto institucii rozpravali pred tyzdnom. Na ucte este stale nemali mzdu za mesiac december. Rovnako, zamestnanci boli oboznameni, ze Sky pokial nenajde investora bude koncit k 31.9.2009 .
 

<< < 1 2 3 4

Najčítanejšie


  1. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 2 116
  2. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 648
  3. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 083
  4. Michael Achberger: Kedy by ste mali jesť posledné jedlo dňa, aby ste zbytočne nepriberali? 772
  5. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 737
  6. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 726
  7. Roman Vavro: „Čo je to s televíziou? Konečne mi funguje rádio...“ 659
  8. Soňa Fröhlichová: Švajčiari zavádzali opatrenia opäť medzi poslednými a uvoľňujú medzi prvými 588
  9. Tomáš Jacko: 10 tajných trikov mediálnej manipulácie (1. časť) 544
  10. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 538

Rebríčky článkov


  1. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  2. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  3. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  4. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  5. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  6. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?
  7. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO
  8. Eva Rohrman Madová: Cestovať či necestovať ?
  9. Jakub Tinak: Môj dvojmesačný pracovný pobyt v Brne.
  10. Ján Pancák: Fejkové profily nitrianskych vrahov.


Už ste čítali?